- Administratorem danych osobowych jest Creator Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Lotnicza 37, 54-154 Wrocław, tel. 71 3620200, e-mail: creator@creator.wroc.pl – dalej Administrator.
- Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się pod adresem e-mail: iodo@creator.wroc.pl we wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Pacjentów.
- Celem przetwarzania danych osobowych jest udzielanie świadczeń w zakresie rehabilitacji leczniczej wielozakresowej w systemie ambulatoryjnym, wizyt domowych oraz ośrodków dziennych, tlenoterapii hiperbarycznej, w celu profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej, a także ze względów związanych z interesem publicznym w dziedzinie zdrowia publicznego i zapewnienia wysokich standardów jakości i bezpieczeństwa opieki zdrowotnej oraz produktów leczniczych lub wyrobów medycznych. Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. h) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej RODO. Celem przetwarzania danych osobowych jest również prowadzenie wymaganej przepisami prawa dokumentacji medycznej.
- Pacjentowi przysługuje prawo dostępu do treści danych (art. 15 RODO) i ich sprostowania lub uzupełnienia (art. 16 RODO), jak również prawo do wniesienia skargi do:
- Creator Sp. z o.o. – jako Administratora, z siedzibą przy ul. Lotnicza 37, 54-154 Wrocław, tel. 71 3620200, e-mail: iodo@creator.wroc.pl,
- organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 5310300, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl.
- W związku z tym, że dane Pacjentów przetwarzane są przez Administratora do celów profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej, ograniczone zostaje prawo Pacjenta do usunięcia danych (bycia zapomnianym – art. 17 RODO), do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO), do przenoszenia danych (art. 20 RODO), do sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO), a także prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych Pacjenta w związku z procesem leczenia.
- Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do organizacji i realizacji udzielanych świadczeń medycznych, jednakże w przypadku ich niepodania nie będzie możliwa realizacja świadczeń medycznych.
- Dane podane przez Pacjenta nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcami danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa bądź podmioty serwisujące urządzenia Administratora, w których przetwarzane są dane, podmioty prowadzące serwer, na którym przechowywane są dane, podmioty dostarczające oprogramowanie wykorzystywane w celu przetwarzania danych pacjentów, podmioty, którym przekazuje się dokumentację medyczną dla celów archiwizacji i niszczenia. Podmioty te, na mocy zawartych umów, upoważnione są przez Administratora do niezbędnego oraz zgodnego z realizacją umowy przetwarzania zgromadzonych danych osobowych.
- Dane udostępnione przez Pacjenta nie będą podlegały profilowaniu.
- Administrator danych osobowych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe zawarte w dokumentacji medycznej będą przetwarzane zgodnie z wymogami art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, tj. przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
- zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które będą przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie,
- skierowań na badania lub zleceń lekarza, które będą przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza, a przypadkach, gdy świadczenie nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie – przez okres 2 lat, chyba że pacjent odebrał skierowanie,
- dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2 roku życia, która będzie przechowywana przez okres 22 lat.
- Po upływie wymienionych wyżej okresów Administrator niszczy dokumentację medyczną w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła. Dokumentacja medyczna przeznaczona do zniszczenia może być wydana pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie upoważnionej przez Pacjenta.
Klauzula informacyjna dla Pacjenta
Kontakt